Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik ekonomista powinien być przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:

  • stosowania wybranych przepisów prawa w prowadzeniu działalności;

  • prowadzenia dokumentacji biurowej i magazynowej;

  • prowadzenia dokumentacji procesu sprzedaży;

  • gospodarowania rzeczowymi składnikami majątku;

  • sporządzania biznesplanu;

  • prowadzenia rekrutacji i selekcjonowania kandydatów do pracy;

  • sporządzania dokumentacji kadrowej;

  • prowadzenia spraw związanych ze świadczeniami socjalnymi;

  • rozliczania wynagrodzeń i składek pobieranych przez ZUS;

  • prowadzenia analizy zatrudnienia i wynagrodzeń;

  • prowadzenia ewidencji podatkowych i rozliczeń podatkowych;

  • prowadzenia rozliczeń finansowych z kontrahentami i bankami.

Absolwent ma możliwość podjęcia pracy między innymi w urzędach administracji państwowej i samorządowej, bankach, urzędach skarbowych, instytucjach ubezpieczeniowych, biurach rachunkowych, jednostkach samorządu terytorialnego, agencjach celnych, przedsiębiorstwach produkcyjnych, firmy usługowych i handlowych. Może także prowadzić własną działalność gospodarczą


powrot